2017. szeptember 24., vasárnap

Marketing.. Mit? Hol? Hogyan?


Ezzel a cikkel nem fogok sok újdonságot elárulni, de gondoltam nem árt egy olyan bejegyzés amely megerősíti az olvasót gondolatai helyességében.

Mint nagyon sok más esetben a Marketingnél is az egyik legfontosabb mozzanat a tervezés. A Marketing nagyon sok más folyamattal összefonódik, de érdemes ezeket figyelembe véve megtervezni mit, mikor és hogyan lépjünk meg. A legjobb ha elsőként ehhez írunk egy listát:

  • Mit szeretnénk elérni? (célmeghatározás, új termék bevezetése, Brandépítés, etc.)
  • Ki a célközönség? Kikhez akarunk szólni (kor, nem, földrajzi helyzet etc.)
  • Hol, illetve hogyan szeretnénk őket megszólítani? (offline, online etc.)
  • Mennyi idő alatt szeretnénk a lépéseinket megtenni?
  • Mekkora a költségkeret?


Ha ezeket összeírtunk, akkor a legegyszerűbb módja, ha készítünk egy vázrajzot, amely tartalmazza a lépések sorrendjét, illetve az időintervallumot is amely alatt ezt teljesíteni szeretnénk. Fontos, hogy ezek alaposan kigondolt és megtervezett lépések legyenek, és a határidőket és lépéseket pontosan betartsuk, mert különben szétesik a folyamat. 

Célszerű előre elkészíteni a kampányunk során felhasználandó anyagokat (képek, cikkek, videók, szövegek stb.) és ezeket is rendszerezni, hogy mindig minden kéznél legyen, és soha se csússzon meg a tervezet ilyen hiányosságok miatt. 

Ezek összességét én csak úgy hívom, hogy 3W, azaz What-Where-When hármas. Mit? Hol? Mikor?

Bármi is történjék, ne hagyjuk félbe a folyamatot. A legvégén egészben látjuk hogy hogyan zajlott a kampány, és kielemezhetjük a hibákat, gyengeségeket.
Megosztás:

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése