2017. február 27., hétfő

Mi is az a Marketing?

Ha már ez a blog tematikusan a marketing témakörével fog foglalkozni, akkor első bejegyzésként úgy érzem a legfontosabb azt körbejárni, hogy mi is az a Marketing?




"A valódi marketing nem egyenlő az eladás művészetével, annál sokkal több, a szükséges cselekedetek tudásának művészete." - Philip Kotler


A marketing azonban nem ilyen egyszerűen körbeírható fogalom. Sokan túlmisztifikálják, sokan pedig pont hogy kevésre, vagy semmire sem tartják. Pedig az igazság az, hogy egyik jellemző sem igaz. A marketing igazából sok esetben hasonlít a józap paraszti észhez. Nevezhetnénk a józan paraszti ész tudományának is. De ekkor sem mondanék igazat. A marketing a vevő és/vagy a felhasználó igényeit járja körül. Arra kíváncsi, hogy mit is szeretne a vevő/felhasználó. Majd kitalálja, hogy ezt a terméket (illetve azt ami a fennáló igényt kielégíti) hogyan lehetne létrehozni. Ha ez is megvan, akkor pedig azt határozza meg, hogy annak létezésére miként lehet felhívni a figyelmet, milyen áron lehet eladni, és ehhez milyen eszközök kellenek. Egyszóval komplex tudomány. A tévhitekkel ellentétben, nem csak a reklámról szól.

A marketing több társadalomtudomány részterületét hordozza magában:
Közgazdaságtan
Antropológia
Vezetéstudomány
Pszichológia
Szociológia
Matematika
Közgazdaságtan
és Alkalmazott statisztika

A következő cikkben arról fogok írni, milyen eszközöket használ a marketing az igények felmérésére.

Megosztás:

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése